วันพฤหัสบดีที่ 16 กรกฎาคม พ.ศ. 2552

Signing of the Western Canadian Protocol for Collaboration in Basic Education

Signing of the Western Canadian Protocol for Collaboration in Basic Education
The signing of the Western Canadian Protocol for Collaboration in Basic Education Kindergarten to Grade 12 in 1993 marked the beginning of joint development projects in education for the four western provinces and two territories. The completion of The Common Curriculum Framework for K-12 Mathematics is the first project completed under this agreement. It represents a dynamic approach to mathematics with problem solving as the focus for all grade levels and is the basis for mathematics programs of study in Alberta.
To achieve the goals for mathematics education outlined here, and to encourage lifelong learning in mathematics, students need to be able to solve increasingly complex problems arising in everyday life and to communicate effectively, using the language of mathematics. In solving problems, students expand their knowledge of basic concepts and develop their skills in mental mathematics and estimation, reasoning, visualization and the use of technology. The use of these skills is not limited to the traditional field of mathematics, but is vital to everyday living in our modern society. Also, the changing nature of work, including globalization and advances in the area of technology, have made numeracy skills a basic requirement for everyone.
The Common Curriculum Framework for K-12 Mathematics will help ensure that Alberta students meet the same high expectations as all students throughout western Canada increasing the opportunities available to them as individuals in striving for self-fulfillment and in serving as the leaders who will take us into the 21st century.

การลงนามทำสนธิสัญญาเบื้องต้นของภาคตะวันตกประเทศแคนาดา และการให้ความช่วยเหลือในการศึกษาขั้นพื้นฐาน
การเซ็นสัญญาของภาคตะวันตกของประเทศแคนาดา ที่ให้ความร่วมมือในการศึกษาขั้นพื้นฐานของนักเรียนเกรด 12 ในปี 1993 ในโรงเรียนอนุบาล วัตถุประสงค์เริ่มต้นคือ การร่วมมือวางแผนพัฒนาโครงการการศึกษาของ 4 จังหวัด และ 2 เขต ทางภาคตะวันตก อันดับแรกได้ร่วมมือกันจัดทำโครงสร้างของหลักสูตรทางคณิตศาสตร์ จนประสบผลสำเร็จภายใต้ความคิดเห็นร่วมกัน โดยส่งตัวแทนทุกระดับชั้นมาแก้โจทย์ปัญหาทางคณิตศาสตร์ ซึ่งเป็นไปตามเกณฑ์มาตรฐานของนักเรียนใน Alberta
ขณะนี้เป้าหมายโครงสร้างของการศึกษาคณิตศาสตร์ได้บรรลุผลสำเร็จแล้ว และได้มีการสนับสนุนการเรียนคณิตศาสตร์เพิ่มขึ้น ในชีวิตประจำวันนักเรียนมีความสามารถที่จะแก้โจทย์ปัญหาที่ซับซ้อนได้มากขึ้น และสามารถใช้หลักการทางคณิตศาสตร์มาช่วยแก้ปัญหาได้อย่างกว้างขึ้น นักเรียนมีความรู้พื้นฐานทางคณิตศาสตร์และได้มีการพัฒนาจนเกิดทักษะ สามารถประเมิน ให้เหตุผล และมองเห็นประโยชน์ของการนำเทคโนโลยีมาใช้ ในสมัยก่อนมีผู้เชี่ยวชาญทางสาขาคณิตศาสตร์น้อยมาก แต่ในสังคมยุคสมัยใหม่ได้เห็นความสำคัญของคณิตศาสตร์เนื่องจากต้องนำไปใช้ในชีวิตประจำวัน ในยุคโลกาภิวัตน์ธรรมชาติของการทำงานร่วมกันได้นำเทคโนโลยีมาช่วยให้เกิดความรู้และทักษะพื้นฐานที่ดี ซึ่งถือว่าเป็นสิ่งที่จำเป็นสำหรับทุกคน
ขอบข่ายหลักสูตรคณิตศาสตร์ของนักเรียนเกรด 12 ต้องการให้มีการช่วยเหลือนักเรียนใน Alberta ของทุกแห่งในภาคตะวันตกของประเทศแคนาดาให้มีโอกาสที่ดีเพิ่มขึ้น

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น