วันพฤหัสบดีที่ 16 กรกฎาคม พ.ศ. 2552

Using the new common curriculum for mathematics :

Using the new common curriculum for mathematics :

- problem situations can be used to introduce new topics
- the problem-solving process is a continuous thread woven through all instruction, in every strand
- problem situations can also be used at the end of a unit to check for student success in applying what has been learned about solving problems.

A goal in classrooms is to encourage a problem-solving “spirit” in all that is don. Together, students and teachers will experience the satisfaction of working hard toward solving a problem. Together they will become “hooked” on thinking.

A problem is something to be worked on when you don’t know the solution. The solution is not obvious to you. Problem solving is the action you take in such a situation.

Many “word problems” in texts are not true problems. They are often just factual mathematical exercises surrounded by words. The only thinking involved is deciding which number operation (+, - ,Î,÷ ) is needed to solve the problem, then calculating the answer.

For example: Bob had $2. He bought a bottle of pop for $1.25.
How much change will Bob get ?

Two examples of problems involving more complex and higher level thinking are :
- I have six coins worth $.42. What coins do you think I have ?
Is there more than one correct answer ?
- Cut out each of the following nets (patterns). Fold each one to make an object. What object does each net make ? Make a different net for the same object.








การใช้หลักสูตรพื้นฐานใหม่สำหรับคณิตศาสตร์
- สถานการณ์ปัญหาสามารถใช้แนะนำหัวข้อใหม่
- กระบวนการแก้ปัญหาเป็นเรื่องที่เกิดขึ้นอย่างต่อเนื่อง
- สถานการณ์ปัญหาสามารถใช้ได้ในตอนท้ายบท เพื่อตรวจสอบความสำเร็จในการเรียนรู้ เกี่ยวกับการแก้ปัญหา
เป้าหมายหนึ่งของห้องเรียนคือการส่งเสริมจิตวิญญาณของการแก้ไขปัญหา นักสอนและครูจะมีความหวังในความพึงพอใจในการทำงานเพื่อที่จะแก้ปัญหา พวกเขาจะกลายเป็นตะขอความคิด
ปัญหาคือ บางอย่างที่ทำงานเมื่อคุณไม่รู้การแก้ปัญหา วิธีการแก้ปัญหาไม่ชัดเจนการแก้ปัญหาเป็นการกระทำที่คุณเข้าไปอยู่ในสถานการณ์หนึ่งๆ
หลายคำที่เป็นปัญหาในข้อความไม่ได้เป็นปัญหาจริง มันเป็นแค่แบบฝึกหัดทางคณิตศาสตร์เชิงจริงที่ล้อมรอบด้วยคำเพียงแค่ความคิดที่เกี่ยวข้องในการตัดสินใจซึ่งการดำเนินการกับตัวเลข (+,-,×,÷) ต้องการแก้ปัญหาในการคำนวณหาคำตอบ

ตัวอย่าง บ๊อบมีเงิน 2 ดอนเขาซื้อนมหนึ่งขวด 1.25 ดอน เขาจะได้รับเงินทอนเท่าใด

สองตัวอย่างของการเชื่อมโยงปัญหาที่ซับซ้อนมากขึ้นและใช้ความคิดในระดับที่สูงขึ้น
- ฉันมีเงิน 6 เหรียญเป็นเงิน .42 ดอน คุณคิดว่าฉันมีเหรียญอะไรบ้าง มีคำตอบมากกว่าหนึ่งใช่ไหม
- ตัดเอาตารางข้างล่างออก พับแต่ละอันให้เป็นวัตถุจะทำได้เป็นอะไรบ้าง ทำตารางที่แตกต่างกันให้เป็นรูปวัตถุเดียวกัน

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น