วันพฤหัสบดีที่ 16 กรกฎาคม พ.ศ. 2552

What might you expect to see in a mathematics class ?

Classroom Climate
- well-established routines
- a community of learners
- students motivated and on task
- friendly, relaxed, nonthreatening
- high expectations
- positive attitudes
- problem-solving “spirit”

Groupings
- independent activities
- whole class instruction
- teacher-directed groups
- self-directed groups
- learning groups with another class
- small, cooperative groups
- peer partners
- activity centres

Physical Environment
- students’ mathematics work on display
- interactive mathematics bulletin boards where students are challenged to solve a problem or create their own “problems”
- manipulatives, models, concrete materials that are used freely by students
- computers and calculators that students use frequently
- mathematics displays throughout the school

Going beyond the Classroom
- field trips showing mathematics in everyday life, such as to nature parks, places of work, grocery shopping, construction sites
- resource people invited into the classroom to talk about how they use mathematical skills on the job

Technology
Learning Materials
- games, puzzles
- materials collected by students and their families
- manipulatives, models, measuring devices
- objects “found” in the everyday world
- variety of texts, trade book, resource books
- calculators, computers
- teacher-made materials
- commercial materials

Special Events
- Family Math Nights
- Math club
- Math Fair
- Math Olympics
- Math Summer Camps
- Science Fairs (applying mathematical processes)
- School Events (bake sales, canteens, contests, 100th Day of School, etc.) that involve students applying mathematical skills


อะไรที่คุณคาดหวังที่จะเห็นในห้องเรียนคณิตศาสตร์

สภาพห้องเรียน
- มีข้อตกลงที่ทุกคนยอมรับ
- สังคมของผู้เรียน
- การกระตุ้นให้นักเรียนและให้พลังงาน
- มีมนุษยสัมพันธ์ดี ผ่อยคลายสบายๆ ไม่มีการเดี่ยวเข็ญ
- ความคาดหวังสูง
- เจตคติทางบวก
- จิตวิญญาณการแก้ปัญหา

การจัดกลุ่ม
- กิจกรรมเดี่ยว
- กิจกรรมส่วนร่วมเป็นห้อง
- ครูเป็นศูนย์กลาง
- กลุ่มการเรียนรู้กับห้องเรียนอื่นๆ
- กลุ่มเล็ก
- กลุ่มที่มี่สวนรวม
- เพื่อนช่วยเพื่อน
- กิจกรรมเป็นหลัก

สิ่งแวดล้อมทางกายภาพ
- งานคณิตศาสตร์ของนักเรียนจะถูกจัดโชว์นำเสนอ
- การแลกเปลี่ยนทางด้านคณิตศาสตร์ซึ่งนักเรียนถูกท้าทายในการแก้ปัญหา หรือสร้างปัญหาด้วยตัวเอง
- สูตร แบบจำลอง อุปกรณ์ที่เป็นรูปธรรม ที่นักเรียนใช้อย่างอิสระ
- คอมพิวเตอร์และเครื่องคิดเลขที่นักเรียนใช้บ่อยๆ
- คณิตศาสตร์ที่ถูกนำเสนอท่างกลางโรงเรียน

การเรียนในห้องเรียน
- การทัศนะศึกษาแสดงให้เห็นว่าคณิตศาสตร์อยู่กับเราทุกๆวัน
- แหล่งข้อมูลนี้ทุกคนนำเข้ามาในห้องเรียน เพื่อที่จะพูดเกี่ยวกับ พวกเขาใช้ทักษะทางคณิตศาสตร์กับอาชีพของเขาได้อย่างไร

สื่อการเรียนรู้
- เกม, จิ๊กซอ
- สื่อที่รวบรวมโดยนักเรียนและครอบครัวของเขา
- สูตร แบบจำลอง เครื่องชั่ง
- วัตถุที่ถูกค้นพบในโลกทุกๆวัน
- ข้อความที่หลากหลาย หนังสือ ห้องสมุด
- เครื่องคิดเลข
- สื่อที่ครูทำขึ้น
- สื่อสำเร็จ

สถานการณ์พิเศษ
- คืนครอบครัวคณิตศาสตร์
- ชุมนุม
- งานเสนอคณิตศาสตร์
- คณิตศาสตร์โอลิมปิก
- ค่ายคณิตศาสตร์
- งานวิชาการ (การประยุกต์ใช้ทักษะทางคณิตศาสตร์)
- งานที่โรงเรียน เช่น ร้านเค้ก โรงอาหาร การประยุกต์ที่เกี่ยวกับทางด้านคณิตศาสตร์

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น