วันพฤหัสบดีที่ 16 กรกฎาคม พ.ศ. 2552

Students, Parents, Teachers and Others communication

Students, Parents, Teachers and Others communication

1. when students “talk through” their thinking to solve a problem, it helps them to clarify and make improvements to their thinking
2. sharing writing and records, such as diagrams or graphs, used in solving a problem
3. asking questions
4. sharing ideas, and clearly explaining thinking in solving a problem
5. demonstrating with concrete materials
6. as students talk about what they are doing during a mathematics task, it helps the teacher get a clear picture of their thinking and their understanding of the activity
7. discussing how to go about solving a problem : what should be don, what would be a reasonable answer
8. listening to and respecting the ideas of others
9. thinking aloud by talking to oneself
10. when students discuss mathematics activities, it helps them to develop their thinking and to broaden their understanding

นักเรียน ผู้ปกครอง ครูและคนอื่นๆ
การสื่อสาร
- เมื่อนักเรียนอธิบายกิจกรรมทางคณิตศาสตร์ มันจะช่วยให้พวกเขาพัฒนาความคิดและความเข้าใจ
- คิดให้ดังด้วยการพูดกับตัวเอง ฟังและยอมรับความคิดเห็นของคนอื่น
- การอภิปรายว่า จะแก้ปัญหาได้อย่างไร ควรจะทำอะไร อะไรที่จะเป็นคำตอบที่เป็นเหตุเป็นผลกัน
- เมื่อนักเรียนพูดเกี่ยวสิ่งที่พวกเขากำลังทำอยู่ระหว่างการปฏิบัติภาระงานทางด้านคณิตศาสตร์ มันจะช่วยให้ครูเห็นทางความคิดของนักเรียนที่ชัดเจนและความเข้าใจในเรื่องกิจกรรม
- การสาธิตและการให้อุปกรณ์ที่เป็นรูปธรรม
- การแลกเปลี่ยนความคิดและการอธิบายความคิดอย่างชัดเจนในการแก้ปัญหา
- การตั้งคำถาม
- การแลกเปลี่ยนงานเขียนและแบบบันทึก เช่น แผนภูมิ กราฟ ถูกใช้ในการแก้ไขปัญหา
- เมื่อนักเรียนพูดถึงความคิดที่จะแก้ปัญหามันช่วยให้พวกเขามีความชัดเจนและทำให้ความคิดของพวกเขาดีขึ้น

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น